Spot de panda! 

In Azië is China Southern Airlines zowel qua vloot als passagiersaantallen de grootste vliegmaatschappij. Waar het een bekend merk is in Azië, geniet China Southern in Europa weinig brand awareness.

Mirabeau werkt daarom samen met China Southern aan een online strategie waarbij de nadruk op sociale kanalen ligt. Zo hebben we de demografie van de fanbase op Facebook met meer dan 60% naar Europa gehaald en zorgden we voor een stijging van 62% in de engagement rate. En goede start in het uitbouwen van een betrokken doelgroep en meer merkbekendheid in Europa. 


Kerngetallen

  • Grootste luchtvaartmaatschappij in China.
  • Meer dan 600 toestellen.
  • Ruim 207 bestemmingen wereldwijd.
  • Meer dan 91 miljoen passagiers per jaar.

Klantvraag

China Southern Airlines is relatief onbekend in Europa. Ze wil meer contact hebben met reizigers en ziet hier een grote rol weggelegd voor Facebook. Mirabeau is gevraagd om het aantal fans te boosten en heeft hiervoor een reeks campagnes bedacht.

De campagne

De kern van alle campagnes is het leggen van verbanden tussen China en Europa. In België is deze relevantie te vinden in de reuzenpanda’s Hao Hao en Xing Hui, die eerder dit jaar vanuit China naar dierentuin Pairi Daiza in België zijn gevlogen. Een toegankelijke campagne geeft deelnemers kans op tickets voor deze dierentuin. Elke dag worden winnaars geselecteerd. De campagne heeft een vervolg op Facebook waar na het uploaden van de pandakleurplaat nog meer prijzen worden uitgedeeld.

Bekijk ons werk voor China Southern

Resultaat

Mirabeau werkt daarom samen met China Southern aan een online strategie waarbij de nadruk op sociale kanalen ligt. Zo hebben we de demografie van de fanbase op Facebook met meer dan 60% naar Europa gehaald en zorgden we voor een stijging van 62% in de engagement rate. En goede start in het uitbouwen van een betrokken doelgroep en meer merkbekendheid in Europa.