Campagne voeren voor de DAF XF!

De campagnesite is een sterke visuele merkbeleving waarbij verschillende media zijn gecombineerd op één enkele pagina.

DAF Trucks is gericht op het ontwikkelen, produceren en vermarkten van vrachtvoertuigen. Voor de introductie van de nieuwe truck, de DAF XF, ontwikkelden we een uniek concept binnen het marktsegment. De verschillende doelgroepen van DAF Trucks worden vanaf één actiepagina gelijktijdig benaderd. Ook werken we samen verder aan de strategie van DAF, waarbij ook de corporate website zal transformeren naar de nieuwe huisstijl met een nieuw CMS.
 


De beste truck voor ondernemer en chauffeur

De eerste truck van de nieuwe lijn van DAF werd gepresenteerd tijdens de IAA (Internationale Automobil Ausstellung) in Hannover, Duitsland. Om de lancering kracht bij te zetten wenste DAF Trucks een sterk visuele website in de markt te zetten die buiten de huidige DAF omgeving staat. Doelstellingen vanuit DAF Trucks waren:

  • Aantonen dat de nieuwe XF het beste is voor zowel chauffeur als ondernemer
  • Aansluiting op de nieuwe huisstijl van DAF Trucks
  • 11 taalversies gewenst voor Europese lancering
  • Oplevering binnen 4 weken

We zijn gevraagd om het concept, design alsmede de technische realisatie van de campagnesite te ontwikkelen. De eerste stap was een analyse van de briefing vanuit de klant: “De beste truck voor de ondernemer, de beste truck voor de chauffeur”.

Al snel bleek dat beide doelgroepen veel gezamenlijke interesses hebben. In een aantal gevallen is de chauffeur ook de ondernemer. “Best of both worlds” was dan ook een gepast uitgangspunt voor de campagne.

Op de actiepagina komen beide doelgroepen samen. Zodoende krijgt de chauffeur inzicht in de belangen van de ondernemer en de ondernemer ziet op zijn beurt de belangen van zijn chauffeur. Middels deze enkele pagina kan de bezoeker alles vinden over de nieuwe truck. De actiepagina bevat de belangrijkste onderdelen vanuit DAF Trucks (exterieur, interieur, motor en diensten). Belangrijk voor de campagne waren de social media functionaliteiten. Foto’s die tijdens de IAA zijn gemaakt van bezoekers met de nieuwe truck zijn terug te vinden op de actiepagina en te delen via social media. Tenslotte is ook YouTube geïntegreerd in de actiepagina.

Bekijk ons werk voor DAF Trucks

Usability en design aanpak

De campagnesite is binnen de periode van één maand bedacht, uitgewerkt en live gebracht. De strategie is beperkt gebleven tot het slim samenbrengen van alle media en toegangen tot sociale media op één enkele actiepagina. Via buttons navigeert de bezoeker eenvoudig door de verschillende modules op de website.

Piekbelasting

Om de verwachte piekbelasting succesvol te kunnen verwerken heeft Mirabeau de cloudoplossing van Microsoft ingezet: Azure. Met de middelen van Azure en onze cloud expertise waren we in staat de enterprise omgeving snel te realiseren en daarbij te voldoen aan de gewenste capaciteit bij piekbelasting. Azure biedt het juiste fundament om te voldoen aan alle beveiligingsvereisten.

Gedurende de campagne voerde het Managed Services team ‘verhoogde dijkbewaking’ uit om een vlekkeloze werking, zeker tijdens de live presentaties, te garanderen.

Samenwerking

“Met de proactieve aanpak en het ‘meedenken met de klant’  is het gelukt in kort tijdsbestek een geweldige site neer te zetten met een optimale doelgroep benadering en een volledige integratie met Social Media en lead generation.” Melisa van Zantvoort, Internet Manager bij DAF Trucks N.V.