Beheer e-commerce omgevingen Gamma en Karwei

We zorgen samen met onze partner Amazon Web Services voor de cloud technologie en het beheer van de hybris e-commerce omgevingen van Intergamma.

Intergamma is een franchiseorganisatie voor bouwmarkten in Nederland en België. Met de exploitatie van de winkelformules GAMMA en KARWEI is Intergamma marktleider in de doe-het-zelfmarkt in de Benelux. In Europa behoort Intergamma tot de vijftien grootsten.

Sinds januari 2013 verzorgen we de cloud technologie en het beheer van de e-commerce omgevingen van GAMMA en KARWEI. Onlangs is ons patrnership met Intergamma met twee jaar verlengd. Op basis van performance KPI’s geven we garanties op de prestaties en beleving van de webwinkels.  


Kosteneffectief presteren

Groei! Daar draait het om voor de websites van GAMMA en KARWEI. Sinds de lancering in 2013 zijn veel nieuwe functionaliteiten toegevoegd en vinden steeds meer consumenten de weg naar de online bouwmarkt formules.

Vanwege deze groei, seizoenspieken (voorjaar en kerst) en de wens van Intergamma om het kostenniveau per online bezoeker verder te optimaliseren, zijn de websites begin 2016 gemigreerd naar het cloud platform van Amazon Web Services.

De implementatie van automatische schaling zorgt ervoor dat de webwinkels flexibel inspelen op fluctuerende bezoekersaantallen. Het platform beweegt daardoor kosteneffectief mee met het aantal bezoekers. Regulier cloud- en cost management draagt verder bij tot optimalisatie van de kosten, die transparant inzichtelijk zijn via een dashboard.

Centrale regie

Samen met partner Amazon Web Services zorgen we voor een flexibele cloud infrastructuur en het applicatieve beheer van de e-commerce omgevingen. Daarnaast is Mirabeau verantwoordelijk voor de gehele incidentafhandeling, de centrale servicedesk en zorgen we dat de interfaces richting alle gekoppelde IT-systemen van Intergamma en haar ketenpartners juist werken.

Onze e-commerce beheer dienstverlening biedt Intergamma garanties op de prestaties van de online omgevingen. De webwinkels moeten altijd beschikbaar zijn en functioneel goed presteren zodat ingevoerde orders snel worden verwerkt. Omdat een korte laadtijd de conversie verhoogt, monitoren we 24/7 de webshops om mogelijke afwijkingen te detecteren en waar nodig snel in te grijpen.

Voor meer informatie bekijk GAMMA.nl en KARWEI.nl of neem contact op met Kars Kooistra, Client Director.