Sterke conversiestijging na redesign van NEDIS webshop

Het nieuwe design van de webshop van NEDIS zorgt samen met verbeterde online processen voor een conversiestijging van maar liefst 10%.

Met meer dan 30 jaar ervaring is NEDIS een van de marktleiders in Europe op het gebied van consumentenelektronica en –accessoires. NEDIS beheert negen eigen merken en distribueert ruim 300 merken. De producten worden geleverd in meer dan 50 landen en samen met lokale vertegenwoordigers wordt er geleverd aan meer dan 50.000 retailers.
 

NEDIS.nl op een laptop

Een belangrijk doelstelling voor NEDIS is om het aantal transacties grotendeels via digitale kanalen te laten verlopen. Hier speelt de webshop een dominante rol. De gebruikers van de NEDIS webshop zijn voornamelijk b2b-klanten zoals winkeleigenaren, shop managers en zelfstandige installateurs.

Snelle transitie

NEDIS vroeg Mirabeau om in de online webshop een optimale user experience te creëren voor haar klanten. In een tijdsbestek van slechts 10 weken hebben we ons verdiept in het aankoopproces van de doelgroepen, de online processen hierop aangepast en het interactie model verbeterd. Daarnaast hebben we specifieke wensen zoals, overzicht, cross en upsell en personalisatie van NEDIS doorvertaald naar een gebruikersvriendelijke interface. Hierbij vernieuwden we het visuele design en maakten deze responsive.

Optimalisatie user experience

Onze specialisten hebben samen met NEDIS diverse optimalisaties doorgevoerd om de klantervaring te verbeteren met een stijging van de conversie van de b2b-webshop als resultaat. We legden de ideale customer journey vast van het hele serviceproces tot aan de check-out flow. 
We maakten de presentatie van de productinformatie overzichtelijker door bijvoorbeeld productvarianten te clusteren en gebruik te maken van filters. Slim getimede notificaties zorgen bijvoorbeeld voor een verbeterde klantervaring. 

Digitale schapruimte

We verbeterden niet alleen de task-based navigatie – het zoeken en bestellen van producten – , maar introduceerden ook de orientation–based navigatie; Op specifieke merkpagina’s kunnen de verschillende merken die NEDIS verkoopt zich nu presenteren/etaleren. Op deze manier komen praktisch nut en inspiratie samen. NEDIS kan hierdoor niet alleen klanten van de webshop adviseren over hun productaanbod. Ook helpt het de medewerkers in de fysieke winkels bij het maximaliseren van de verkoop.

Dankzij het verbeterde service design van de webshop is de conversie gestegen met 10%.

— Jaap Cuperus, Head of Marketing, NEDIS BV

Service notificaties 

NEDIS voerde zelf de technische implementatie binnen het bestaande e-commerce platform uit. Mirabeau en NEDIS hebben voorbereidingen geïmplementeerd voor toekomstige uitbreidingen zoals de introductie van service notificaties.

Bekijk ons werk voor NEDIS.nl
Uitleg bij NEDIS.nl Caseshot website Nedis small visual