Effectief zakendoen met één dashboard

Het persoonlijke realtime dashboard voor grootzakelijke klanten van Rabobank zorgt voor nauwkeuriger en effectiever handelen. 

Succesvol zakendoen, op lokaal én internationaal niveau, staat of valt met goede informatie en juiste timing. Samen met Rabobank ontwikkelden we een responsive dashboard waarmee grootzakelijke klanten realtime worden voorzien van relevante content. Zo kunnen zij effectiever zakendoen, onafhankelijk van hun locatie of device.

Het doel van Rabo Corporate Connect is om klanten op een persoonlijke manier inzicht te geven in hun financiële positie en relevante marktinformatie. Rabobank vroeg Mirabeau de digitale strategie, het concept en design te ontwikkelen.

Rabo Corporate Connect case | Mirabeau

Als antwoord op die vraag ontworpen we een responsive dashboard met relevante en handelbare informatie voor grootzakelijke klanten. Met Rabo Corporate Connect worden deze ‘large corporate clients’ gevoed met koers-, sector- en marktinformatie en economisch nieuws. Samen met de stand van zaken van de eigen accounts is deze informatie klaar voor omzetting in transacties en overleg met de Rabobank accountmanager. 

Uniek in de wereld van corporate banking

Het concept en design van Rabo Corporate Connect staat bol van kleine revoluties en unieke elementen. Een platform waar handelen en informatie realtime samenkomen. Samen zorgen ze voor een dienstverlening die uniek is in de wereld van corporate banking. 
Elke vorm van contact met Rabo Corporate Connect is met mobile als uitgangspunt gemaakt. Het dashboard is dan ook volledig responsive. Naast mobile kan de informatievoorziening ook via andere media lopen. Denk aan ‘track and trace’ updates van lopende transacties via SMS of WhatsApp (bijv. het inkopen van valuta), communicatie met de accountmanager via email, een pushbericht naar het dashboard en dagelijkse updates van interessegebieden via LinkedIn. Dankzij de tool kan de klant beter in de toekomst kijken en daar naar handelen. 

Realtime dashboard toont koersen op unieke wijze

Als klant kun je gemakkelijk in en uitzoomen op het verloop van de koersen en specifieke periodes bekijken. Uniek daarbij is dat het nieuws uit die periode ook wordt getoond. Of dat nu het nieuws over een valuta van een maand geleden is, of de impact van een EDC rapport van volgende week. Je hoeft deze informatie niet zelf te verzamelen en krijgt gelijk een compleet beeld. Als je in de toekomst wil kijken, laat de koersinterface een ‘platte koers’ zien - zonder voorspelling-, die aangeeft hoe groot de ingeschatte impact van een gebeurtenis is. 

Rabo Corporate Connect koersen | Mirabeau
Rabo Corporate Connect Dashboard 

Drie doelgroepen één gezicht

Voor de strategisch, tactische en operationele large corporate clients loopt het contact met Rabobank vaak via accountmanagers. Zij helpen om zaken soepel te laten verlopen en zorgen voor de juiste deals door te informeren over kansen in de markt. Naast de accountmanager gebruikte de klant voorheen talloze informatiebronnen om te handelen. Denk aan de gratis koersinformatie van de website, Bloomberg, The Financial Times, FD.nl en eigen sector literatuur. Alle grootzakelijke klanten gebruiken nu allemaal één tool: Rabo Corporate Connect.

Het dashboard is voor klanten een centraal punt waar op basis van Rabobank curatie, gedrag en persoonlijke voorkeur een compleet overzicht wordt geboden, zonder dat zij zelf alles bij elkaar te hoeven zoeken. Ze vinden eigen accountinformatie zoals lopende en ingeplande transacties en relevante informatie op basis van hun profiel. Zo heeft de klant altijd een overzicht dat precies bij hen past zodat ze direct digitaal kunnen handelen met Rabobank. Geen vertraging, geen gedoe en altijd relevante informatie. Een cockpit voor de financiële top van large corporate clients.

Rabo Corporate Connect search | Mirabeau
Rabo Corporate Connect Search

Toekomst

Begin 2015 zijn via een private bèta de eerste functionaliteiten van Rabo Corporate Connect getest met 500 klanten van Rabobank. Sinds april 2015 wordt Rabo Corporate Connect uitgerold voor alle large corporate klanten van Rabobank. Tegelijkertijd bouwen er teams door op nieuwe componenten van Rabo Corporate Connect, zo worden de klanten van Rabobank steeds beter en breder bediend met persoonlijke, relevante, handelbare informatie.