Redesign Loyalis.nl

Een nieuwe frisse look met animaties en een dynamisch design zorgen voor een sterk geoptimaliseerde user experience op het nieuwe Loyalis.nl.

Klanten van Loyalis, specialist in inkomenszekerheid en pensioenaanvullingen, krijgen nu snel de informatie die ze nodig hebben om een product af te sluiten. Daarnaast is het voor de content specialisten van Loyalis veel eenvoudiger om de site te beheren.

loyalis case

Een nieuwe look & feel voor Loyalis.nl 

Voor het redesign bestond het productportfolio van Loyalis uit honderden complexe producten. Hierdoor was de site onoverzichtelijk, was informatie lastig te vinden, en was het lastig om producten online af te sluiten.  De site was een vertaling van de interne structuur en de sectorale dienstverlening van Loyalis sloot niet aan bij de verwachting van de gebruiker. 

Samen met Loyalis hebben we de look en feel van Loyalis.nl vernieuwd en de aanvraagprocessen voor producten simpeler gemaakt. In het nieuwe dynamische design hebben we  focus op de producten gelegd, waarvoor we weten dat de gebruiker naar de site komt. 

Bekijk ons werk voor Loyalis.nl

Voldoen aan de verwachting van de eindgebruiker

Om inzicht in de wens van de eindgebruiker te krijgen hielden we interviews met klanten. Uit de interviews kwam één ding heel duidelijk naar voren: de gebruiker wil zo snel mogelijk weten wat zijn of haar premie is. Met behulp van de user stories brachten we de customer journey's en diverse touchpoints in kaart met zogenaamde 'Service Blueprints'. 

Hoe doorloopt een klant een product oriëntatie? Welke informatiebehoefte heeft hij, en wannéér heeft hij welke informatiebehoefte? Van elk touchpoint beschreven we in de blueprints een user story en legden we vast welke input of output, backoffice systemen en processen vereist waren.

Snel en makkelijk je premie berekenen

Om aan de wens van de gebruiker te kunnen voldoen hebben we de premieberekening versimpeld. Dit is terug te zien in de zogenaamde 'aanvraagstraten' op Loyalis.nl, dit zijn in stappen opgedeelde formulieren die een klant moet invullen om een product of dienst af te sluiten. 

Om de premie te kunnen berekenen moest de klant voorheen acht privacy gevoelige gegevens invullen, die de klant meestal moest opzoeken in jaaropgaven of belastingaanslagen. Op de nieuwe site zijn nu nog maar twee gegevens nodig die vrijwel elke gebruiker paraat heeft. 

Dynamic design toont relevante content

We ontwierpen een dynamische en modulaire aanvraagstraat, waarmee klanten makkelijk alle productvarianten van Loyalis kunnen afsluiten. De behoefte van de eindgebruiker bepaalt welke content gepresenteerd wordt en dus welke velden de klant moet invullen.

De klant krijgt nu dus snel antwoord op zijn vragen, wat de user experience aanzienlijk verbetert. De modulaire aanvraagstraat maakt het bovendien mogelijk om in no-time een nieuw product af te sluiten. 

De modulaire opbouw van het platform zorgt er ook voor dat de content specialisten van Loyalis de site nu ook gemakkelijk kunnen onderhouden.  

Mirabeau strategisch en creatieve partner Loyalis

Loyalis is specialist in inkomenszekerheid en pensioenaanvullingen en biedt producten en diensten aan zoals pensioenoplossingen, inkomensverzekeringen (bij arbeidsongeschiktheid en overlijden) en ondersteuning van personeelsbeleid voor werkgevers. Loyalis en Mirabeau blijven de komende jaren samenwerken aan de verbeterde online dienstverlening, waaronder een nieuwe Mijn-omgeving voor werknemers en werkgevers.