Miljoenen bestellingen, honderden touchpoints: één user experience

Een consistente user- en brand experience dienen voor Takeaway.com één doel: wereldwijd de beste eten-bestel-site worden.

Takeaway.com is nu vertegenwoordigd in 10 landen en groeit exponentieel. Alleen al in Nederland verwerkt Thuisbezorgd.nl ’meer dan 1.000.000 bestellingen voor zo’n 5.500 restaurants per maand. Het doel is ‘meer’ worden dan een doorgeefluik van bestellingen. Het was dan ook de hoogste tijd om de merkwaarden opnieuw scherp te stellen, een nieuwe merkidentiteit te ontwikkelen en de website en apps te optimaliseren. Daarvoor hebben we alle interactie tussen de gebruiker en Takeaway.com onderzocht.
 


Een nieuwe brand identity

Bij de ambitie van Takeaway.com hoort een nieuwe identiteit die de nieuwe ambitie en nieuwe merkwaarden reflecteert en over alle touchpoints consistent ingezet kan worden. Online en offline, van het app-icoon tot de kleding van de bezorgers van de aangesloten restaurants. 

Een groeiend aantal gebruikers bestelde direct vanaf mobiel, dus het was logisch om vanuit mobiel perspectief te ontwerpen. 
De verhouding van het oorspronkelijke logo bleek in de praktijk een aantal problemen met zich mee te brengen: het oude logo had een relatief groot beeldmerk waardoor het woordmerk vaak te klein was. 

Vanwege de nieuwe merkwaarden en de wens om de leesbaarheid van het logo te vergroten, hebben we ervoor gekozen om het herkenbare huisje meer te stileren en te combineren met het eetgerei. Hierdoor kon het woordmerk groter worden toegepast. Het huisje zelf is boller geworden om het vrolijker te maken en ook een beetje meer 'eetbaar'. De vorm van het huisje is gebaseerd op een pijl welke symbool staat voor de bezorging en dynamiek van de branche en het bedrijf zelf.

Bekijk ons werk voor Takeaway.com

Nieuwe slimme functionaliteiten

Door nieuwe zoekfuncties is het nu makkelijker en sneller om eten te bestellen. Je zoekt en filtert nu direct op categorieën, gerechten en zelfs ingrediënten zonder eerst een restaurantkeuze te moeten maken. Gerechten, prijzen, levertijd en bezorgkosten vergelijk je daardoor eenvoudig. 

Bovendien is het nu ook mogelijk om aan de hand van je bestelgeschiedenis dezelfde bestelling opnieuw te plaatsen en af te rekenen met apps van derden, waaronder de ING-app.

Locate, track and trace

Daarnaast hebben we een Google Maps-optie voor restaurants toegevoegd waarmee de gebruiker de locaties van aangesloten restaurants op de kaart kan bekijken.

Ook maakt Thuisbezorgd.nl nu gebruik van push notifications, zoals de bevestiging van een bestelling, wanneer je maaltijd bereid wordt en de verwachte aankomsttijd. En via ‘Food Tracker©’ kun je  de status van je bestelling volgen. Is de bezorger al onderweg met jouw bestelling? En welke route nemen ze?

Download de app of bekijk Thuisbezorgd.nl