Meer conversie door kortere laadtijd 

De e-commerce omgeving van Warmteservice optimaliseren we data-driven. We tillen een goed lopende webshop technisch en functioneel naar een hoger plan.

Warmteservice is een specialist op het gebied van verwarming, boilers, sanitair, dakbedekking en gereedschap. Met hun no-nonsense mentaliteit levert Warmteservice al meer dan 50 jaar kwaliteitsproducten aan doe-het-zelvers, ZZP’ers en professionals.  Samen met Warmteservice zorgen we voor een continue doorontwikkeling van het online platform om de user experience te verbeteren. En dat resulteert in een stijging van klanttevredenheid en conversie.

We verzorgen daarnaast het applicatiebeheer van de Hybris e-commerce omgeving zodat warmteservice.nl 24 uur per dag betrouwbaar en snel presteert. Snelheid telt; elke seconde winst zorgt voor maar liefst 7% meer conversie.
 


Om conversie te optimaliseren is het belangrijk dat het bestelproces overzichtelijk is en dat de klant de juiste toebehoren eenvoudig en zonder lange laadtijden kan selecteren.

Webstatistieken en kwalitatieve onderzoeken helpen met de identificatie van kansen; waar in het bestelproces vallen bijvoorbeeld veel bezoekers uit, wat kenmerkt deze bezoekers en wat is de mogelijke oorzaak van het verlaten van de website? 

Web analytics geven ons antwoord op de wat-vraag. De statistieken zeggen echter niet hoe het onderliggende probleem ontstaat. De manier waarop bezoekers de website écht gebruiken onderzoeken we door hen te observeren en vragen te stellen. Door de vragen en scenario’s hiervoor te baseren op de statistieken van de website, doen we dit zo efficiënt mogelijk.

De combinatie van kwantitatief en kwalitatief onderzoek is van essentieel belang om tot een goede optimalisatiecyclus te komen.
 
Always be testing

De gevonden optimalisaties valideren we met A/B testing. We meten het resultaat voor beide varianten en maken zo inzichtelijk wat het beste werkt voor de gebruiker. Zo zorgt een speelse toevoeging op één van de productpagina’s al voor een flinke conversiestijging.

Real-time monitoring

Met intensieve applicatiemonitoring kijken we real-time naar de performance van de Hybris e-commerce omgeving. We geven Warmteservice garanties op performance en een juiste functionele werking van de webshop en sturen hierbij intensief op het optimaliseren van laad- en rendertijden. Ons gezamenlijk doel is het continu verbeteren van de conversie en user experience.

De klant ontzorgen

In het releaseproces nemen we voor Warmteservice de leiding en werken we hierbij nauw samen met de development partner. We dragen zorg voor verschillende testen en analyses om de kwaliteit en performance op het overeengekomen niveau te houden. Daarnaast adviseren we op het gebied van hosting en infrastructuur om de omgeving schaalbaar mee te laten groeien met het bezoekvolume.

Veiligheid boven alles

We voeren met regelmaat security audits uit op zowel de infrastructuur als de webomgeving. Daarnaast adviseren we Warmteservice op het gebied van beveiliging van persoonsgegevens en orderinformatie.