13 februari 2014

Een ode aan Dutch Digital Design


Mirabeau gaat in samenwerking met Adfo Groep en andere bureaus een speciale editie van het vakblad Creatie uitgeven. De editie staat in het teken van het allerbeste interactieve en digitaal design uit Nederland. De beste creatieven van de deelnemende bureaus zitten om de tafel met de redactie om het magazine samen te stellen. De speciale editie zal volgens de planning in april verschijnen.

Henk Haaima (Art Director, Mirabeau): 'De Nederlandse bureaus leveren baanbrekend werk maar zijn te bescheiden om dit van de daken te roepen. In deze editie van Creatie staat Dutch Digital Design op het podium.'

Bert Hagendoorn (Gast hoofdredacteur Creatie): ‘Doel van het tweetalige blad is iets bij te dragen aan het besef dat in Nederland Dutch Design waardig digitaal werk gemaakt wordt. Dit moeten we “vieren” en meer samenwerken om onszelf daarmee op de kaart te zetten. Ook in het buitenland, waar ons digitaal design werk minder bekend is.’

Het blad komt terecht bij de abonnees van Creatie en (internationale) relaties. Een fraai statement van 68 pagina‘s met artikelen over inspiratie, ontwikkelingen, awards, recruiting, educatie, politiek en discussie, dat ertoe bijdraagt de digitale kant van de Nederlandse creatieve industrie extra op de kaart te zetten.

Floris Ketel (Strategic Director, Mirabeau): 'Hoogstaand digital design van Nederlandse bodem kenmerkt zich door een prettig en gebruiksvriendelijk karakter. Business needs en technologie worden niet uit het oog verloren en komen samen in een onderscheidende user experience die werkt.'