3 april 2015

Transavia en LeasePlan genomineerd voor een Dutch Interactive Award

De nominatie voor Transavia betreft de online brand experience, waarvoor we het enthousiasme van de cabin crew -de onderscheidende kerncompetentie van Transavia- als uitgangspunt hebben genomen. Het aangaan van een directe relatie met iedere passagier was het primaire doel.

Hoewel vliegtuigen beeldbepalend zijn voor een luchtvaartmaatschappij, is de Transavia klant voor 70% online met het bedrijf in contact. De meeste tickets worden online verkocht en dat aandeel groeit nog steeds. We verzorgen voor Transavia de hosting in de cloud en werken aan het nieuwe e-commerce platform.

LeasePlan Corporation is internationaal marktleider in autoleasing en actief in 32 landen. Per land vervult de website een andere functie. De ene keer is dit e-business gedreven, de andere keer meer content- en nieuwsgedreven. Bovendien moet zowel de zakelijke als de individuele leaserijder zich kunnen identificeren met het platform. Als antwoord op deze complexe vraag creëerden we een dynamisch design met modulaire en flexibele layout. Het design van de pagina past zich bijvoorbeeld aan op basis van locatie en doelgroep. Stap voor stap wordt de nieuwe visuele identiteit in alle landen zowel online als offline doorgevoerd.

Er zijn nominaties in 11 categorieën. Deze selectie van het beste Nederlandse online werk behaalde de hoogste scores op variabelen als concept, design, resultaat en interactiviteit.

Op donderdagavond 21 mei worden de winnaars bekend gemaakt tijdens een feestelijke award-uitreiking in het Krasnapolsky in Amsterdam.