10 september 2015

Mirabeau hoofdsponsor Nederlandse delegatie creatieve industrie DMexco in Keulen


Met ruim 800 standhouders en 32.000 bezoekers is DMexco by far het grootste digitale marketing- en mediaevent van Europa. Voor het eerst is Nederland ruim en collectief vertegenwoordigd en Mirabeau is een van de hoofdsponsors binnen deze delegatie. Vanuit branchevereniging DDA (Dutch Digital Agencies) is het initiatief genomen om met het beste van de Nederlandse digitale, gaming, communicatie en media industrie collectief aanwezig te zijn, ruim 130 creatieven nemen deel.

Mirabeau is een van de hoofdsponsors in het zogeheten Creative Holland House. Daarnaast is Mirabeau een van de drie bedrijven die een presentatie verzorgt op het tweedaagse event. Heini Withagen, oprichter en CTO van Mirabeau vertelt in een seminar over de digitale transformatie van een airline. 

Op woensdag 16 september vindt er een ronde tafel sessie plaats met als thema 'Zakendoen in Duitsland'. Tafelheer is directeur-generaal buitenlandse economische betrekkingen (BEB) van ministerie van BuZa, Guido Landheer. Ook oprichter en algemeen directeur van Mirabeau Adjan Kodde sluit hierbij aan. Een belangrijk onderdeel van het Nederlandse programma is de combinatie tussen het beste van het Nederlandse en Duitse bedrijfsleven. Zo zijn ook grote Nederlandse partijen als Oxxio, IKEA en Rituals aanwezig om in gesprek te gaan met Duitse collega’s. 

De aanwezigheid van de diverse bureaus tekent het actuele thema van internationalisatie binnen creatieve bureaus. Dit geldt volgens Adjan Kodde ook voor Mirabeau: "Veel digitale bureaus hebben bewust of onbewust unieke expertise opgebouwd die ook zeer relevant is voor buitenlandse partijen. Bij Mirabeau is bijvoorbeeld Travel een specialisme dat zich kan meten op wereldniveau. Maar los van de specialisaties mogen we trots zijn op het niveau van Dutch Digital Design en daar dragen we graag aan bij.” Het gezamenlijke initiatief van de Nederlandse bureaus heeft ook geleid tot het Magazine ‘Digital Dutch’ dat wordt uitgegeven in een oplage van ruim 20.000 stuks. Hierin komt het beste digitale werk van Nederland aan de orde, waaronder werk van Mirabeau.

DMexco vindt plaats op 16 en 17 september in Keulen. Het Creative Holland House bevindt zich in Hal 6 (stand D0.51), het seminar ‘the digital transformation of an airline’ vindt plaats op donderdag 17 september in Hal 6 (Seminar 5).

Mirabeau hoofdsponsor Nederlandse delegatie creatieve industrie DMexco in Keulen