26 oktober 2015

Adjan Kodde nieuwe voorzitter van Dutch Digital Agencies

Adjan Kodde, oprichter en CEO van digital agency Mirabeau is verkozen tot nieuwe voorzitter van Dutch Digital Agencies (DDA). Alex Otten (Estate) is toegetreden tot het bestuur om de plek van Adjan op te vullen. Dit maakte de branchevereniging van de meest toonaangevende digitale bureaus na hun ledenvergadering bekend.

Kodde maakt sinds 2012 al onderdeel uit van het bestuur en neemt het stokje over van Paul Manuel (TamTam), die sinds 2010 voorzitter was. Onder zijn voorzitterschap is de branchevereniging verder uitgegroeid en zichtbaar geworden. Na een termijn van maximaal 5 jaar is het gebruikelijk binnen DDA te wisselen en het stokje over te geven.

Als oprichter en algemeen directeur van Mirabeau heeft Adjan veel ervaring met internationalisering en groei. Deze kennis hoopt hij ook in te kunnen zetten voor DDA. Hij zich zal gaan focussen op belangenbehartiging en internationalisering.

"Digitaal is een hot topic in veel bedrijven, dat bewijst de relevantie van de bureau’s en daarmee van DDA, ik vind dit een prachtige fase binnen de branche waarin ik graag mijn ervaring deel", zegt Adjan Kodde. "Het is een energieke club van game changers die door meer zichtbaarheid en verbinding het verschil maken. In de toekomst willen we blijven vernieuwen, verjongen en meer activiteiten ontplooien. Bovenop de activiteiten die men al van ons gewend is. Door nauwere samenwerkingsverbanden aan te gaan zullen we  de digitale industrie naar een zichtbaar en hoger plan te trekken."

Lees meer over de ambitie van Adjan als voorzitter van DDA in Adformatie en Marketingtribune

Alex Otten en Adjan Kodde oprichter en CEO Mirabeau
Alex Otten (links), Adjan Kodde (rechts)

Als managing director van Estate focust Alex Otten zich op het uitbouwen, zichtbaar maken en optimaliseren van zijn organisatie. Deze ervaring sluit perfect aan bij de portefeuille die hij zal behartigen.

"Als ondernemer ben je steeds op zoek naar verbeteringen. Met mij de andere leden van DDA ook. Door samen te kijken waar we zaken kunnen bundelen, kunnen we veel meer bereiken dan als individueel bedrijf. Ik zet me graag in om nu ook een actieve bijdrage te gaan leveren aan DDA, zodat we als opdrachtnemers en werkgevers nog verder kunnen ontwikkelen".

De rest van het bestuur van DDA bestaat uit Paul Hinze (Digital United), Hans Maltha (Burst-Digital) en Vincent Luyendijk (IN10). Annemieke Deering en Annemiek van Kinderen zijn verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding.

Dutch Digital Agencies (DDA) staat sinds 2002 voor de meest toonaangevende digitale bureaus van Nederland en werkt als branchevereniging en kennisplatform in deze groeiende branche. DDA stimuleert actief het creatieve en innovatieve vermogen van de digitale industrie en de interactie tussen de aangesloten bureaus.