9 november 2015

Mirabeau nr. 41 in Computable top 100 financieel krachtigste bedrijven

Computable presenteerde in hun november issue de lijst met de honderd financieel krachtigste ict-bedrijven van Nederland 2015. Computable interpreteert de ict-sector breed met bedrijven zoals Apple, Samsung en  Schuberg Philis. Mirabeau scoorde dit jaar voor het financiële onderzoek een 41e plek in de Computable top 100. Dit is een mooie stijging ten opzichte van 2014.

MBCF verrichte het financieel onderzoek. Enigma Research verrichte een grootschalig imago-onderzoek, waarbij zij rekening hielden met vier onderwerpen: (1) werkgever, (2) zakenpartner, (3) innovatie en (4) kennisniveau. Mirabeau scoorde in alle categorieën (dus; meest geliefde werkgever, favoriete zakenpartner, meest innovatief en hoogste kennisniveau) een plek in de top 100.

De berekening van de financieel krachtigste bedrijven is gebaseerd op drie factoren. De winstgedrevenheid van een bedrijf (bedrijfsresultaat gedeeld door de omzet), de solvabiliteit (eigen vermogen ten opzichte van het balanstotaal) en de omzet per werknemer. De eindscore is een weging van deze drie factoren, waarbij de winstgevendheid 40 procent van de eindscore uitmaakt, evenals de solvabiliteit. De omzet per werknemers bepaalt voor 20 procent de eindscore.

Samen met de uitkomsten van het imago-onderzoek werd de uiteindelijke Computble 100 lijst opgesteld. Die volledige top 100 vind je hier.