27 januari 2016

Grootste airline van Azië kiest Mirabeau voor redesign app

China Southern Airlines en Mirabeau gaan in hechte samenwerking de wereldwijde app van de luchtvaarmaatschappij geheel opnieuw vormgeven en ontwikkelen.

De Chinese luchtvaartmaatschappij vervoert jaarlijks meer dan 100 miljoen passagiers en heeft een vloot van meer dan 600 toestellen. Dit maakt hen de grootste luchtvaart maatschappij van Azië en derde van de wereld. China Southern heeft als doel de loyaliteit te versterken met hun reizigers door hen een optimale user experience te bieden. Mirabeau is gekozen om haar expertise op dit vlak binnen de airline industrie. Het internetbureau heeft meer dan 10 jaar aan ervaring in de airline branche voor klanten als KLM, Transavia, SkyTeam en Singapore Airlines. De hoge kwaliteit van Dutch Digital Design heeft een belangrijke rol gespeeld in het gunnen van de opdracht.

De mobiele applicatie zal centraal staan in de customer journey van passagiers. De bedrijven gaan een hechte samenwerking aan waarbij het Mirabeau-team en het mobile team van China Southern fysiek zullen samenwerken op locatie. Het traject wordt uitgevoerd op basis van Scrum methodiek.

"We zijn zeer blij met deze uitdagende opdracht. We gaan aan de slag voor zowel de Chinese als de internationale markt. Het is een bijzondere combinatie van verschillen; zowel op het vlak van cultuur als de penetratie van mobiel gebruik per regio waar de app gebruikt zal gaan worden." Aldus Heini Withagen, founding partner Mirabeau.

Mirabeau helpt bedrijven in te spelen op veranderd consumentengedrag in een digitale wereld. Vanuit klantbehoefte en klantgedrag ontwerpt Mirabeau producten en diensten voor digitale touchpoints.

China Southern Airlines samenwerking Mirabaeau