7 april 2016

Live-gang redesign nieuwe mijlpaal voor SNS en Mirabeau


Vanaf vandaag is het nieuwe ‘Betalen-deel’ van SNSbank.nl live. Dat betekent náást toegankelijk op mobiel en tablet, ook een verbetering van navigatie, content, design en merk. Het doel van SNS is een ’heel normale’ bank voor iedereen te zijn. Daarom wordt het lezen, oriënteren en kiezen op het platform prettiger en intuïtiever gemaakt voor de eindgebruiker.

Mirabeau helpt SNS in blended multi-disciplinaire scrumteams met het creëren van een optimale user experience en ontwikkelen en implementeren van het redesign. Eind 2015 werd het nieuwe ‘Hypotheken-deel’ gelanceerd, samen zorgen de partijen de komende tijd voor een volledige uitrol. 

Sabine de Moor, Propositiemanager en product owner Responsive SNS.nl: “In de bouw van de responsive Betalen-productgroep hebben we samen met Mirabeau weer een mooie slag geslagen in het concept, user experience, visueel- en content design. Ik werd vooral blij van hoe robuust het concept in de doorontwikkeling bleek te zijn. Samen maken we de website in de komende periode steeds handiger en steeds meer responsive.”
Het nieuwe betalen van SNS beschikbaar op All devices - Mirabeau.nl

SNS zet met het nieuwe online platform de klant centraal door de integratie van toegankelijke, nuttige informatie, in de taal van de klant te verpakken in een prettig werkend en herkenbaar jasje.

Het merk, de typische kleuren en toon van SNS is overal terug te vinden. Dat is gedaan met nieuwe fotografie, vriendelijke, doelgerichte teksten, het herkenbare paarse accent, logo en een prettig leesbare typografie.

Peet Sneekes, Creative Consultant Mirabeau: “Ik ben beretrots als ik zie hoeveel mooier en handiger snsbank.nl/betalen is geworden, maar ik word vooral blij dat óók mensen zònder web-diploma makkelijk hun weg vinden op de website. Blije mensen in een usability test, daar kan geen design-prijs tegenop!"