23 juni 2016

Mirabeau lanceert nieuwe media oplossing voor de NVM

De NVM is de grootste Nederlandse vereniging voor makelaars en taxateurs. Makelaars die zijn aangesloten bij de NVM maken intensief gebruik van media voor de verkoop van onroerend goed in online etalages zoals funda.nl. Om potentiële kopers een goed beeld te bieden, gebruiken makelaars steeds meer grote foto’s en 360° foto en video. De beeldbank van NVM bevat zo’n 55 miljoen media bestanden en verwerkt gemiddeld 60.000 items per dag.

NVM-leden kunnen gebruikmaken van TIARA voor het uitwisselen van data. Dit NVM-systeem vormt al jaren de basis voor de vele applicaties die makelaars gebruiken. Om in te spelen op trends en nieuwe functionele vereisten van de NVM, vernieuwde Mirabeau het mediadeel van het TIARA platform met behulp van AWS cloud services.

Voordelen NVM makelaars

Dankzij de nieuwe mediaoplossing kunnen makelaars gebruikmaken van nieuwe functionaliteiten zoals het verwerken van foto’s en video van hoge resolutie. Een belangrijke verbetering daarbij is de hoge verwerkingssnelheid van de nieuwe omgeving, mogelijk gemaakt door de inzet van schaalbare cloud technologie. Alle media, actueel of gearchiveerd, zijn nu eenvoudig centraal te vinden.

Amazon Web Services (AWS)

Mirabeau heeft de wensen van de NVM vertaald naar een cloud oplossing, waarbij verschillende typen media kunnen worden verwerkt en opgevraagd. Voor de nieuwe mediaverwerking wordt intensief gebruik gemaakt van AWS cloud services zoals object storage, workflow- en microservices, messaging en security. Door deze kant-en-klare bouwstenen bouwden Mirabeau en NVM het mediaplatform snel en kosteneffectief.

Dankzij inzet van cloud infrastructuur (zoals compute & storage) - en vooral de genoemde services - maakt Mirabeau optimaal gebruik van de voordelen van cloud en biedt het de NVM een kosteneffectieve en toekomstbestendige oplossing, grotendeels gebaseerd op serverless architecture principes. Concreet betekent dit minder zorgen rondom klassiek IT-beheer en meer zichtbare waarde voor de NVM en haar leden.

We maken hiermee een nieuwe stap voorwaarts in onze digitale dienstverlening en ondersteuning van onze leden, mede mogelijk gemaakt door gebruik van zeer moderne cloud IT services.

Aldus Henk Poldervaart, Manager Data & Research NVM.

Lees hier meer informatie over onze AWS cloud diensten of ga naar cloudmasters.io.