30 augustus 2016

Mirabeau en Fontys Hogeschool geven ICT opleiding een boost

Mirabeau en Fontys Hogeschool gaan de komende vier jaar samenwerken om de ICT opleiding een impuls te geven. Als partner van Fontys leveren we een bijdrage aan het lesprogramma zodat de opleiding beter aansluit op de alledaagse praktijk. De ICT opleiding krijgt daarnaast de kans haar plannen te toetsen op de toekomstvisie van Mirabeau.

Ad Vissers, Directeur Fontys ICT:

Door het bedrijfsleven een belangrijke rol te geven krijgen studenten de kans in aanraking te komen met state of the art technologieën en vernieuwende ideeën

In de samenwerking zijn afspraken gemaakt zoals het delen van kennis, aanbieden van stageplekken, uitwisseling van medewerkers, organiseren van activiteiten voor scholieren en studenten en het beoordelen van werkstukken.

Mirabeau verheugt zich erop actief kennis te delen met een nieuwe generatie collega’s en meer ICT'ers de arbeidsmarkt op te helpen.

Peter Fuhren, Senior Teamlead DevOps Mirabeau:
“Samen met Fontys zorgen we ervoor dat alumni van de ICT opleiding extra bagage hebben en beter aan de slag kunnen in het bedrijfsleven. Super om onze maatschappelijke rol op deze manier vorm te geven”.

Mirabeau en Fontys Hogeschool geven ICT opleiding een boost | Mirabeau
Ad Vissers, Directeur Fontys ICT & Peter Fuhren, Teamlead DevOps Mirabeau)