6 oktober 2016

Mirabeau en Interpolis werken aan een nieuwe website


Een verouderde website en geen goede doorstroom naar de achterliggende bank. Dat was het probleem van Interpolis, dochteronderneming van Achmea. Interpolis heeft als verzekeraar een nauwe samenwerking met de Rabobank, daarom is het van groot belang dat gebruikers op de website van Interpolis gemakkelijk doorstromen naar de juiste Rabobank-omgeving. Al jarenlang is Interpolis een van de grootste verzekeraars van Nederland. En dankzij de reclamecampagne ‘Interpolis, glashelder’, ook een van de bekendste. Om actueel te blijven was een vernieuwde website met een nieuwe interface nodig. 

Mirabeau hielp Interpolis om de website te vernieuwen en een actueel, gebruiksvriendelijk platform live te brengen. ‘Mirabeau bedient klanten vanuit haar eigen vestigingen in Nederland en China, maar het komt ook steeds vaker voor dat onze klanten de kennis binnen hun eigen teams willen aanvullen met specifiek digitaal expertise van buitenaf,’ aldus Martijn de Koning, Finance Sectorlead binnen Mirabeau. Zo werkte Cristiana Marques, Visual en UX Designer bij Mirabeau in het online team van Interpolis mee aan het nieuwe www.interpolis.nl.

Vernieuwt Interpolis.nl levert positieve reacties op
Verbeterde productpagina’s, het goed leesbaar zijn op mobiel en tablet, en duidelijke informatie over veiligheid en verzekeren, zijn een aantal verbeteringen die de nieuwe website van Interpolis heeft opgeleverd. Eind 2015 begon Interpolis met het ontwikkelen van de nieuwe site, die in juni 2016 is live gegaan. Cristiana (Mirabeau) hielp Interpolis hierbij door met al haar kennis van Visual en UX Design volledig mee te draaien in het online team. En het resultaat mag er zijn; de reacties van klanten en gebruikers op de nieuwe site zijn heel positief.

Samenwerken aan digitale ontwikkeling bij de klant op locatie 
Interpolis had behoefte aan een expert met kennis en ervaring op het gebied van Visual Design en UX Design. Cristiana paste perfect qua expertise én ze voelde zich thuis in het online team van Interpolis; ‘iedereen ging voor het beste resultaat en ik werd met open armen ontvangen’, aldus Cristiana, ‘het zorgde ervoor dat ik met plezier bij Interpolis heb gewerkt.’ Ook Dennis (Interpolis) vond de samenwerking heel prettig. Beide juichen toe dat digital agencies en opdrachtgevers ook samen bij de klant op locatie werken aan digitale ontwikkeling. 

We willen de kennis binnen Interpolis houden, maar vullen het graag aan met digitale kennis, expertise en ondersteuning van buitenaf

-Dennis Vousten, Team Manager Build Online Interpolis

Cristiana: ‘De uitdaging van het project is wat mij aantrok’ 
Cristiana was onder andere verantwoordelijk voor de keuze van de fotografie en verdere invulling van het design die de website een positieve sfeer heeft gegeven. Ook wanneer er problemen waren met de interactiviteit van de website loste zij dit op. Cristiana vertelt: ‘Ik zorgde ervoor dat de complete site zo gebruiksvriendelijk mogelijk bleef.’ 

Mirabeau denkt echt met ons mee, dat is wat het samenwerken zo fijn maakt

-Dennis Vousten, Team Manager Build Online Interpolis

Cristiana Marques (Mirabeau) & Dennis Vousten (Interpolis)