10 oktober 2016

Anouk Beeren (Deli XL) wint Digital Transformers Award 2016

De Digital Transformers Award is op donderdag 6 oktober in de A’DAM Toren uitgereikt aan Anouk Beeren, manager E-commerce & merchandising bij Deli XL. Ze is hiermee de opvolger van Robert van Geffen, die de prijs vorig jaar namens Philips in ontvangst nam.

Belang jonge mensen bij digitale transformatie

De award is in het leven geroepen om de noodzakelijke digitale transformatie van bedrijven te stimuleren. De overwinning van Anouk Beeren is een bewijs van het belang van jonge mensen bij het transformatieproces. Beeren begon zeven jaar geleden als hoofd van een team van vier mensen en ontwikkelde samen met Rachelle van der Linden (medeoprichter KNAB) een e-commerce strategie voor Deli XL. Wat toen begon als een interne start-up is nu verworden tot een volwaardige afdeling e-commerce met vijfentwintig collega’s.

Dit zijn toch de Oscars voor ons vakgebied. We hebben er keihard voor gewerkt met zijn allen. Het is gaaf voor het hele team en een prijs van ons allemaal. We gaan hier zó van genieten

Gekozen uit meer dan 100 aanmeldingen

Gedurende de uitreiking werd er onder meer gesproken door Frans van Houten (CEO Philips) Ernst Jan Stigter (CEO Microsoft Nederland) en Mattijs ten Brink (algemeen directeur Transavia). Uit meer dan 100 aanmeldingen zijn vier finalisten geselecteerd, die zich wisten te onderscheiden op basis van kennis, visie en resultaat. Naast winnaar Anouk Beeren van Deli XL waren Wilko Klaassen (Husqvarna), Arnoud Klerkx (Sanoma Learning) en Michel Alsemgeest (TNT) genomineerd. Onder leiding van voormalig winnaar en juryvoorzitter Robert van Geffen (Philips) bepaalden ze samen wie de award verdiende.

Founding partners Digital Transformers Award

De award is in het leven geroepen om de noodzakelijke digitale transformatie van bedrijven te stimuleren. De Digital Transformer Award wordt jaarlijks toegekend aan digitaal talent, dat een bijzondere en betekenisvolle rol speelt binnen de digitale transformatie van bedrijven. Digital Transformers bestaat uit een selecte groep partners die vernieuwend zijn op het gebied van digital business: Microsoft, Lubbers De Jong, Newpeople en Mirabeau.

Anouk Beeren ontvangt de Digital Transformers Award in de A'DAM Toren