17 oktober 2016

DDW goes Digital met Mirabeau

Op vrijdag 28 oktober vindt tijdens Dutch Design Week de vierde editie van DDW goes Digital plaats. Dit jaar staat het thema ‘Where Digital Meets the Real World’ centraal. De grenzen tussen de digitale en de echte wereld beginnen te vervagen, en juist in dat gebied vinden de meest indrukwekkende ontwikkelingen plaats. Tijdens DDW goes Digital komen we samen met experts uit de creatieve industrie en gaan we in op de laatste ontwikkelingen in digital design.

Paul Versteeg, Interaction Designer bij Mirabeau, staat om 15:20 uur op het podium met zijn sessie over Artificial Smartness:

Unleash the Artificial Smartness – Paul Versteeg

"Technology drives us towards more diversity, more ubiquity and more complexity and the current trend is to take a digital service and add AI. Everything becomes connected and “Intelligent" while the cloud-based commercial intelligence companies leave people overwhelmed. The only way to make this technology relevant for people is to design artificial “smartness" instead of “intelligence”. Intelligence tends to focus on creating an autonomous consciousness while smartness is more focused, measurable, and specific in helping the user think differently. We need “Artificial Smartness” to overcome the complexity of technology so we can be humans again".

Vorig jaar deelde Creative Consultant Nick van der Linde zijn visie op context in user experience design tijdens DDW goes Digital.
Gemist? Bekijk zijn presentatie hier terug:

DDW goes Digital

Vrijdag 28 oktober 2016
11:00 - 18:00 uur
Klokgebouw 50
5617 AB Eindhoven

Vind hier meer informatie over programma en tickets.

Digital Design route

Tijdens de Dutch Design Week kun je als bezoeker de Digital Design route volgen, samengesteld door Bert Hagendoorn. De route leidt naar een tiental event-onderdelen, waaronder DDW goes Digital.