29 november 2016

Cognizant neemt digital agency Mirabeau over


Cognizant (NASDAQ: CTSH) heeft een overeenkomst gesloten voor de overname van Mirabeau, een Nederlands bureau voor digital marketing en customer experience. Door de overname breidt Cognizant zijn expertise op het gebied van digital in Europa flink uit. Details over de overname worden niet bekend gemaakt.

Het hoofdkantoor van Mirabeau is gevestigd in Amsterdam, het bedrijf is opgericht in 2001. Het bedrijf is met name gespecialiseerd in de sectoren travel & hospitality, finance, retail en B2B, klanten zijn onder meer Air France KLM, ING, Maxeda, Moneyou, Leaseplan, NVM en Transavia. Het bureau heeft veel expertise op het gebied van online marketing, customer experience design, branding en (cloud) technologie. Mirabeau helpt haar opdrachtgevers in te spelen op veranderend (digitaal) klantgedrag en ontwerpt en implementeert hiervoor omni-channel platformen. Het werk van Mirabeau is veelvuldig onderscheiden met diverse Dutch Interactive Awards en recentelijk een Lovie Award en een Spin Award.

Cognizant is een vooraanstaande dienstverlener op het gebied van consultancy, technologie en business process outsourcing, haar activiteiten op het gebied van digital zijn geclusterd in het onderdeel Cognizant Digital Business. Mirabeau en haar circa 260 specialisten worden, met behoud van eigen naam, onderdeel van Cognizant Digital Business. Door het samengaan kunnen klanten nog beter en breder bediend worden en wordt voor beide partijen de slagkracht versterkt.

"De meest succesvolle bedrijven van dit moment zijn organisaties die goed weten in te spelen op snel veranderend klantgedrag. De voorkeur van de consument voor digitale toepassingen dwingt bedrijven tot een betere integratie van marketing, design en back-end technologie, wat in veel gevallen leidt tot een volledige digitale transformatie binnen bedrijven", aldus Adjan Kodde, oprichter en algemeen directeur van Mirabeau. "Door samen te gaan kunnen we onze opdrachtgevers nog beter helpen om online succesvol te zijn en verhogen we onze slagkracht zowel in Nederland als daarbuiten.”

"Bedrijven investeren steeds meer in interactieve oplossingen om betere, gepersonaliseerde ervaringen te kunnen leveren aan consumenten", aldus Santosh Thomas, President, Global Growth Markets bij Cognizant. "Dat is te verklaren doordat de toekomst van de digitale economie wordt bepaald door klantervaringen. Cognizant Digital Business helpt bedrijven om te groeien in deze digitale economie door een koppeling te maken tussen sociaalwetenschappelijk onderzoek, digitale strategieën, design thinking, marketingdiensten, analytics, producten en diensten op het gebied van Internet of Things (IoT), cloud-applicaties en interactieve content management. Mirabeau versterkt onze propositie op gebied van digital; of het nu gaat om het verkrijgen van belangrijke inzichten, het ontwikkelen van strategieën of het ontwerpen, testen en schalen van betekenisvolle product- en service-ervaringen."