8 december 2016

Drie bureaus bundelen krachten voor Mijn pensioenoverzicht.nl

Mijnpensioenoverzicht.nl is de afgelopen jaren uitgegroeid tot de centrale plaats waar Nederlanders een overzicht vinden van hun opgebouwde pensioen inclusief de AOW. Om voor miljoenen gebruikers de (digitale) customer experience te verbeteren heeft Stichting Pensioenregister (SPR) na een intensieve selectieprocedure gekozen voor samenwerking met een consortium van drie bureaus: hoofdaannemer Mirabeau, Montae en Enof.

Het consortium legt zich de komende jaren toe op het beheer en het doorontwikkelen van Mijnpensioenoverzicht.nl. Daarnaast wordt de website vernieuwd met als belangrijkste doel het vergroten van de gebruiksvriendelijkheid voor bezoekers.

De Stichting Pensioenregister is een initiatief van de gezamenlijke Nederlandse pensioenfondsen, de pensioenverzekeraars en de Sociale Verzekeringsbank (SVB). Stichting Pensioenregister bewaakt de vastgelegde werkafspraken met de pensioenuitvoerders. Daarnaast draagt zij zorg voor de promotie en het beheer van Mijnpensioenoverzicht.nl en voor de technische ontwikkeling en exploitatie van het platform.

Stichting Pensioenregister koos voor Mirabeau vanwege haar visie op zowel user experience design als op technologie, en de wijze waarop Mirabeau die twee gebieden elkaar laat versterken. Mirabeau, Montea en Enof gaan de SPR de komende jaren helpen om alle doelgroepen en gebruikers van Mijnpensioenoverzicht.nl op een heldere, slimme manier te voorzien van de juiste informatie en de customer experience sterk te verbeteren.

mijnpensioenfonds.nl tekent | Mirabeau
Josine Westerbeek-Huitink, voorzitter van Stichting Pensioenregister en Adjan Kodde, oprichter en directeur van Mirabeau

Josine Westerbeek-Huitink: "Het bestuur had de wens om in de nabije toekomst alles bij één hoofdaannemer te beleggen en dat is nu gelukt. Na een selectieprocedure van ruim een half jaar zijn wij verheugd dat het consortium onder leiding van Mirabeau invulling gaat geven aan de uitvoeringsorganisatie. Wij hebben er alle vertrouwen in dat zij gezamenlijk het bestuur op de juiste wijze kunnen ondersteunen bij de vernieuwing, doorontwikkeling en het beheer van Mijnpensioenoverzicht.nl."

Adjan Kodde: "Het spreekt ons als bureau altijd aan om impactvolle dingen te maken. Met deze overeenkomst kunnen we ons de komende zes jaar inzetten om op een gebruiksvriendelijke, overzichtelijke, stabiele en veilige manier persoonlijke pensioeninformatie voor miljoenen Nederlanders inzichtelijk te maken."

Transitie

In januari 2017 start de transitiefase waarbij de activiteiten gefaseerd overgaan van de huidige partijen naar het nieuwe consortium met hoofdaannemer digital agency Mirabeau, pensioenbureau Montae en communicatiebureau Enof.

Meer weten over Mirabeau en onze Finance projecten? Klik hier