Eén user based e-commerce cloud platform
Maxeda

Het doel
Een Maxeda e-commerce platform creëren dat naadloos aansluit op de wensen en behoeften van klanten
De uitdaging
Het integreren van twee platformen: de 'Voor de Makers' Community en webshop, om zo één e-commerce omgeving te creëren. Daarnaast biedt een Agile manier van werken een component-gebaseerde oplossing, die direct reageert op de wensen en behoeften van de klant.
De aanpak
Samen met Maxeda werkten we in multidisciplinaire teams om de twee platformen te integreren en ervoor te zorgen dat de behoeften van de klant werden gewaarborgd. Aan de hand van design sprints hebben we prototypes en een productstrategie ontwikkeld. Verbeteringen werden op basis van gebruikerstesten ontworpen en geprioriteerd zodat de belangrijkste problemen zo snel mogelijk werden opgelost.
Maxeda maakt gebruikt van de Amazon Web Services (AWS) Cloud platform in combinatie met Hybris 6. Continuous delivery is één van de voorwaarden voor een verkorte time-to-market. Het AWS-platform biedt infrastructuur dat nodig is voor een Continuous Development. Daarnaast is ook de schaalbaarheid van het platform van belang. Indien nodig, is er extra capaciteit mogelijk om verkeer tijdens piekuren en promotiemomenten aan te kunnen. Met deze Cloud oplossing garanderen wij een website die altijd optimaal werkt.


Het resultaat
Een digitaal platform met geïntegreerde content en e-commerce dat snel reageert en zich aanpast aan de behoeften van de klant. De nieuwe website biedt meer dan relevante content, een verbeterde check-out proces en een eenvoudige navigatie. Hoewel er nog ruimte is voor verbetering wat betreft de juiste mix van de “Voor de Makers” - community content en webshop content, wijzen de statistieken op een toename aan websitebezoekers en omzet. Vergeleken met vorig jaar, worden er hogere conversies gemeten en een toename aan transacties waargenomen.

De details
Om te kunnen garanderen dat de bezoekers van Maxeda alles kunnen vinden en tevreden zijn met de nieuwe website, zijn er gebruikerstesten georganiseerd. In samenwerking met Braingineers werden drie website-scenario’s gecreëerd. Aan de hand van muis-, oog- en hersen-tracking en interviews, stelde Maxeda een vermindering in ‘frustratie’ en een verhoging van de waarde ‘plezier’ vast.Maxeda en Mirabeau verbeteren momenteel het e-commerce platform om zo de klanttevredenheid nog verder te verhogen.