Conversational Interfaces: het begin van een revolutie
Concurrentievoordeel is belangrijk voor klanten en zij vertrouwen erop dat wij ze daarbij helpen door ze online succesvol te maken. Conversational interfaces, een type Artificial Intelligence (AI) die stemherkenning mogelijk maakt, is zo’n voordeel waarmee je via de chat een gesprek kunt voeren met je doelgroep/eindgebruiker.
Chatbots zijn game-changers
Volgens het Internet Trends Rapport van 2016 van KPCB is de AI-invasie een game-changing technologie. 50% van de functies die nu door mensen worden vervuld, zullen in 2030 zijn vervangen door robots. Ondanks dat de technologie nog niet perfect is, zijn chatbots nu al voor 95% van de tijd nauwkeurig. Baidu Chief Scientist Andrew Ng geeft aan dat iedereen spraakherkenning zal gebruiken wanneer de nauwkeurigheid 99% is. Het verschil tussen 95% en 99% is cruciaal; Bij 99% nauwkeurigheid wordt de technologie geclassificeerd als ‘game changing’.Combinatie van trends en insights
Mirabeau heeft de kennis over AI gecombineerd met de laatste inzichten over mobiel gebruik. Volgens KPCB heeft een persoon gemiddeld 33 apps op zijn mobiele telefoon, waarvan 80% van het gebruik op slechts drie apps: Facebook, WhatsApp en Chrome. Chat services zoals WhatsApp - 1 miljard gebruikers - en Facebook Messenger - 800 miljoen gebruikers - domineren in een hoog tempo het startscherm van jonge mobiele gebruikers.Dit was doorslaggevend voor Mirabeau om klanten door chatbot technologie dichter bij hun doelgroep te brengen.
Creëren van conversational interfaces
Via conversational interfaces kunnen klanten niet alleen nauwkeurige gesprekken voeren met hun gebruikers, ze kunnen suggesties bieden, vragen beantwoorden en transacties voltooien. Daarom hebben we deze ontwikkeling direct ingezet voor onze klanten. Voor drie klanten in de verzekeringsbranche hebben we prototypes gemaakt om de service naar de eindgebruiker te verbeteren.Voor Transavia, waar we al tien jaar intensief mee samenwerken, is het cruciaal te zijn waar de digitale klant zicht begeeft. De chatbot op Facebook Messenger is hierbij de volgende stap. Dit voorjaar lanceerden we de Transavia chatbot waarmee klanten in een vloeiend gesprek worden begeleid en geholpen door de ticket-selectie en het aankoopproces. Lees hier de case van Transavia Chatbot.


Het delen van onze expertise
Meer dan twee jaar geleden begon Innovation Team ‘Mirabeau Labs’ te experimenteren met de Amazon Echo om de mogelijkheden van conversational interfaces te ontdekken. Het team onderzocht hoe de technologieën van Microsoft, IBM en Google konden bijdragen aan de volgende digitale revolutie.Where to start?
Organisaties die voorbereid zijn op deze digitale revolutie, hebben een voordeel op de concurrentie. Weet je niet waar te beginnen of wat de mogelijkheden zijn voor je bedrijf? We bieden workshops aan waar we samen naar de mogelijkheden kijken. Tijdens de workshops bekijken we welke voordelen deze nieuwe technologie biedt voor je organisatie en hoe je je kunt voorbereiden op de toekomst.
Onze methode voor het bouwen van een conversational interface is relatief eenvoudig:
- Denk aan een groot aantal klantgerelateerde onderwerpen die door deze technologie goed wordt ondersteund.
- Ontwikkel een service die goed is in een aantal kleine dingen.
- Train en verbeter de dienst door middel van machine learning en de toevoeging van andere Al-diensten, zoals recommendation-API en emotion-API.
- Bouw stapsgewijs aan de diensten, terwijl de technologie verbetert.
-
Wees bereid om het voortouw te nemen op je concurrenten.
Agility op zijn best
Het nieuwe digitale landschap beweegt en verandert sneller dan ooit. Ruimte op een server en een maandenlange leercurve zijn niet meer nodig. Diensten zoals Amazon Echo en Microsoft Azure Cortana zijn erg gebruiksvriendelijk. Een gebruikersaccount, creditcard, creativiteit en een toegewijde partner is alles wat je nodig hebt. Leren tijdens het proces en toepassen van de laatste technieken om te kunnen verbeteren: agility op zijn best. In een aantal weken kan een minimum viable product (MVP) klaar zijn. Ben jij er klaar voor?Voorbereidingen revolutie
De laatste digitale revolutie was de mobiele telefoon. We hebben gezien hoe dit het digitale landschap, de businessmodellen, klantverwachtingen en de winst verandert. Conversational interfaces is dé volgende revolutie. Deze techniek gaat het zakelijke landschap op een onvoorstelbare manier veranderen.Blijf niet achter en ontdek alle mogelijkheden die conversational interfaces biedt. Neem contact op met Edgard Beckand, Strategic Director Mirabeau.