Transavia en Mirabeau lanceren Nederlandstalige Google Assistent service
de laatste vluchtinformatie via voice
“Oké Google, ik wil graag meer informatie over mijn Transavia-vlucht.” Hoe handig is het om tijdens het inpakken van je koffer de laatste updates over je vlucht te krijgen? Passagiers die bij Transavia een vliegticket hebben geboekt, kunnen nu aan de Nederlandstalige Google Assistent al hun vragen stellen over hun vlucht. Zo gaan ze perfect voorbereid op reis.
Google heeft de Nederlandse Google Assistent voor Android- en iOS-toestellen geïntroduceerd. Als launching partner ontwikkelde Transavia samen met Mirabeau een Nederlandstalige Google Assistent service die passagiers hun vluchtstatus laat weten en ze aanvullende informatie geeft. Bijvoorbeeld op welke bagageband ze hun bagage kunnen ophalen.
Relevante vluchtinformatie via voice
Door de Google Assistent vragen te stellen en opdrachten te geven, krijgen passagiers relevante informatie over hun vlucht. In de volgende versie vertelt de Google Assistent ook de actuele wachttijd bij de veiligheidscontrole op Schiphol. Hiervoor is Transavia een unieke samenwerking met Schiphol Airport gestart. Eerder dit jaar lanceerde Transavia als eerste luchtvaartmaatschappij een Engelstalige service waarmee mensen via de Google Assistent en smart speakers zoals de Google Home en Amazon Alexa bestemmingen kunnen zoeken en hun ticket kunnen boeken.


We doen er alles aan om de klantervaring zo goed mogelijk in te richten en te investeren in de langetermijn relatie met onze klantenVanja Mlaco, Coach Digital Team bij Transavia